ΠΗΓΗ : https://athinapolis.blogspot.com/2020/04/blog-post.html
Πέργαμος, η αρχαιοελληνική πόλη της Μικράς Ασίας που δημιούργησε την περγαμηνή για να ανταγωνιστεί τον πάπυρο της Αιγύπτου. Τα μνημεία της «αποσυναρμολογήθηκαν» και κατέληξαν στο Βερολίνο
Aπό τα αρχαία χρόνια οι Έλληνες κατοίκησαν στα παράλια της Μικράς Ασίας. Ίδρυσαν πόλεις, που έπαιξαν σημαντικό ρόλο στο εμπόριο και τη διάδοση του ελληνικού πολιτισμού. Ανάμεσα τους την Πέργαμο, μια από τις πλουσιότερες πόλεις του αρχαίου ελληνικού κόσμου.
Το όνομα της σήμαινε ακρόπολη, καθώς ήταν χτισμένη σε ένα λόφο 300 μέτρων. Βρισκόταν σε μια εύφορη κοιλάδα, ανάμεσα στους ποταμούς Σελινούντα και Κητείο. Η Πέργαμος ξεκίνησε να ακμάζει μετά την εκστρατεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου έως την κυριαρχία των Ρωμαίων.
Αναπαράσταση της αρχαίας Περγάμου, Η Βιβλιοθήκης της είχε 200.000 έργα, από τα οποία μεγάλο μέρος μεταφέρθηκε στην Αλεξάνδρεια ως γαμήλιο δώρο του Μάρκου Αντώνιου στην Κλεοπάτρα
Το Βασίλειο της Περγάμου
Μετά τη διάλυση της Μακεδονικής αυτοκρατορίας και της μάχης της Ιψού, ο Λυσίμαχος, στρατηγός του Μ. Αλεξάνδρου, έγινε Βασιλιάς της Περγάμου και τοποθέτησε στην πόλη τα λάφυρα της νίκης. Τη φρούρηση του θησαυρού την είχε αναθέσει στον Φιλέταιρο, ο οποίος όταν πέθανε ο Λυσίμαχος, πήρε τα χρήματα και ίδρυσε το ανεξάρτητο κρατίδιο της Περγάμου. Όταν βασίλευσαν οι απόγονοι του Φιλέταιρου, η γνωστή δυναστεία των Ατταλιδών, η Πέργαμος γνώρισε πλούτη και δόξα.
Ο πληθυσμός του βασιλείου της Περγάμου την περίοδο ακμής υπολογίζεται στα 5,5 εκατομμύρια
Η Πέργαμος βρισκόταν χτισμένη πάνω σε ένα μικρό λόφο από τον οποίο πήρε το όνομά της, που σημαίνει φρούριο ή ακρόπολη. Στη φωτογραφία το Ασκληπιείο.
Την περίοδο εκείνη, οικοδομήθηκαν σημαντικά μνημεία, όπως ο ναός του Διός και ο ναός της Αθηνάς Νικηφόρου. Αναπτύχθηκαν οι τέχνες, η πόλη επεκτάθηκε και ιδρύθηκε βιβλιοθήκη που ήταν η αιτία που ξεκίνησε η συστηματική παραγωγή της περγαμηνής. Όταν ξεκίνησε η κατασκευή της βιβλιοθήκης, οι κάτοικοι της Περγάμου ζήτησαν από την Αίγυπτο να τους προμηθεύσει πάπυρο.
Οι Πτολεμαίοι που κυβερνούσαν την Αίγυπτο μετά την επικράτηση του Μ. Αλεξάνδρου δεν ήθελαν η βιβλιοθήκη της Περγάμου να ξεπεράσει τη φήμη της βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας. Γι αυτό αρνήθηκαν να τους πουλήσουν γραφική ύλη. Οι επιστήμονες που βρίσκονταν στην Πέργαμο βρήκαν τη λύση. Δημιούργησαν ένα νέο υλικό γραφής από δέρματα ζώων την διφθέρα, που ονομάστηκε περγαμηνή από το όνομα της πόλης.
Έπειτα από κατεργασία του δέρματος με ασβέστη, το ξήραιναν και στη συνέχεια το λείαιναν. Η περγαμηνή ήταν ανθεκτική και φθηνότερη από τον πάπυρο και γρήγορα η Πέργαμος έγινε το κέντρο εμπορίου της.
Το Ασκληπιείο της Περγάμου χτίστηκε το 4ο αι π.Χ. και ήταν αφιερωμένο στον θεό της Ιατρικής, Ασκληπιό. Περιτριγυριζόταν από ιωνικές στοές και βρισκόταν 3χλμ βορειανατολικά της πόλης.
Το Ασκληπιείο της Περγάμου χτίστηκε το 4ο αι π.Χ. και ήταν αφιερωμένο στον θεό της Ιατρικής, Ασκληπιό. Περιτριγυριζόταν από ιωνικές στοές και βρισκόταν 3χλμ βορειανατολικά της πόλης.
Όταν οι Ρωμαίοι ξεκίνησαν τις κατακτήσεις τους, η Πέργαμος παραδόθηκε οικειοθελώς και έγινε επαρχία της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας.
Την περίοδο εκείνη, γεννήθηκε ο Γαληνός, σπουδαίος γιατρός της αρχαιότητας που σπούδασε στην Πέργαμο και την Αλεξάνδρεια και εργάστηκε στη Ρώμη.
Την εποχή του αυτοκράτορα Νέρωνα, πολλά σημαντικά μνημεία της πόλης αφαιρέθηκαν και μεταφέρθηκαν στην Ρώμη.
Ωστόσο, η απογύμνωση του αρχαιολογικού χώρου πραγματοποιήθηκε τα σύγχρονα χρόνια.
Ναός του Δία βρίσκεται στο κέντρο της μεσαίας αίθουσας στο Μουσείο της Περγάμου. Η ζωφόρος απεικονίζει την Τιτανομαχία
Ο Βωμός του Δία από την ακρόπολη της αρχαίας Περγάμου της Μικράς Ασίας βρίσκεται στο κέντρο της μεσαίας αίθουσας στο Μουσείο της Περγάμου στο Βερολίνο. Αποτελούσε κομμάτι από ένα μεγάλο κτιριακό συγκρότημα. Η συλλογή περιλαμβάνει και άλλα κομμάτια του συγκροτήματος, όπως ένα μέρος του ναού της νικηφόρου Αθηνάς.
Στα τέλη του 19ου αιώνα, Γερμανοί αρχαιολόγοι ανακάλυψαν μνημεία της αρχαίας πόλης της Περγάμου. Εξαγόρασαν από τους Τούρκους έναντι 20.000 ταλάντων τον βωμό του Δία μαζί με άλλα ευρήματα, όπως αγάλματα και επιγραφές.
Ο βωμός μεταφέρθηκε σε κομμάτια από την Μικρά Ασία στο Βερολίνο και συναρμολογήθηκε ξανά. Η ζωφόρος του έχει μήκος 113 μέτρα και αναπαριστά την γιγαντομαχία.
Ολόκληρη η πρόσοψη του ναού, όπως και το πρόπυλο του ναού της θεάς Αθηνάς βρίσκονται σήμερα σε περίοπτη θέση στο «Μουσείο της Περγάμου» στο Βερολίνο. Το μουσείο φέρει το όνομα της αρχαιοελληνικής πόλης, καθώς τα έργα τέχνης που ανακαλύφτηκαν στην Πέργαμο ήταν από τα πρώτα και πιο σημαντικά εκθέματα του μουσείου.
Να προσθέσουμε επίσης οτι ...
η Πέργαμος ήταν η πατρίδα πολλών επιφανών ανδρών της αρχαιότητας ,όπως του Γαληνού ,του Κράτη ,του στωικού φιλόσοφου Αθηνόδωρου και πολλών άλλων .
Το θλιβερό γεγονός της υπόθεσης είναι το κρυφό μίσος του εβραικού ιερατείου προς τους Έλληνες όπου εκείνη την εποχή οι διάσπαρτοι εβραίοι προσπαθούσαν να οργανώσουν, εγκαθιδρύσουν ή να επιβάλλουν με δόλιους και κρυφίους τρόπους το εβραικό δόγμα.
Μέσα από συναγωγές - εγκληματικές οργανώσεις εκείνης της εποχής οι εντολές δίναν και παίρναν μέσα απο επιστολές και ''θεόπνευστα'' (?) κείμενα.
Έντονο χαρακτηριστικό είναι το κεφ.2 παρ12-14 της Αποκάλυψης όπου ο Ιωάννης δηλώνει σαφέστατα την εικόνα των εβραίων για τον Ελληνικό πολιτισμό και συγκεκριμένα για την Πέργαμο η οποία φιλοξενούσε την Γνώση που απλόχερα έδινε σε όλους τους ανθρώπους για την κοσμοθέαση της Δημιουργίας μας.
Καὶ τῷ ἀγγέλῳ τῆς ἐν Περγάμῳ ἐκκλησίας γράψον· τάδε λέγει ὁ ἔχων τὴν ῥομφαίαν τὴν δίστομον τὴν ὀξεῖαν·2-13 οἶδα τὰ ἔργα σου καὶ ποῦ κατοικεῖς·ὅπου ὁ θρόνος τοῦ σατανᾶ·καὶ κρατεῖς τὸ ὄνομά μου, καὶ οὐκ ἠρνήσω τὴν πίστιν μου καὶ ἐν ταῖς ἡμέραις αἷς ̓Αντίπας ὁ μάρτυς μου ὁ πιστός, ὃς ἀπεκτάνθη παρ ̓ὑμῖν, ὅπου ὁ σατανᾶς κατοικεῖ.
Πως είναι δυνατόν ,με όλα αυτά τα υπέρλαμπρα μεγαλουργήματα και επίσης 200.000 τόμων συσωρευμένης Γνώσης στην Πέργαμο ,ο Ιωάννης να τοποθετεί εκεί τον θρόνο του σατανά ;
Μήπως τελικά η Γνώση για τους εβραίους είναι αμαρτία; Δηλαδή είναι αμαρτία γι' αυτούς ο άνθρωπος να γνωρίζει την προέλευσή του και τους κώδικες της Δημιουργίας του;
Πως γίνεται ο άθρωπος σήμερα να καταντά ''δούλος του Θεού ενώ είναι δημιουργημένος κατ'εικόνα και καθ'ομοίωσιν του Δημιουργού του ; Δεν είναι οξύμωρο ;
Το μόνο λογικό συμπέρασμα είναι ότι ''άνθρωπος δούλος'' του Θεού κατ'εικόνα και καθ'ομοίωσιν ,σημαίνει ότι είναι δούλος σε έναν δούλο Θεό πιθανόν εκ πεσώντα και κατώτερον του πραγματικού Δημιουργού των Κόσμων και των συμπάντων ,όπου σε αυτή τη περίπτωση το δημιούργημα κατ'έικόνα και καθ'ομοίωσιν γίνεται κι αυτό Θεός μέσα απο το τρισδιάστατο υλικό περιβάλλον του, να δημιουργεί ελέφθερα με στόχο την πνευματική του ανέλιξή δια να γνωρίσει τον Δημιουργό του και όχι να τον λατρεύει τυφλά και διαμέσου αυτόκλητων εκπροσώπων όπου επέβαλλαν στην ανθρωπότητα ένα Θεο αγάπης με αμέτρητους τόνους αίματος 17 εκατομμυρίων σφαγιασθέντων ινδιάνων στην Αμερική και άλλα πόσα εκατομμύρια Ελλην ανθρωπων σε όλον τον πλανήτη .
Εκ του αποτελέσματος βλέπουμε τον βίο του ανθρώπου και τις κοινωνίες(κοινός νούς) να βυθίζονται στην πτώση της άγνοιας και του λήθαργου εξ'αιτίας της πίστης πιστεύοντας αυτόκλητους ποιμένες όπου οδηγούν την ανθρωπότητα στο χάος της αμάθειας.
Είναι η ώρα που οι άνθρωποι θα πρέπει να ενωθούν και να αναζητήσουν το ΔΙΚΑΙΟ σε όλους του τομείς ,κυβερνητικούς και εκκλησιαστικούς ,χωρίς καθόλου συναισθήματα παρά μόνο με την ΛΟΓΙΚΗ .ΕΝ ΑΡΧΗΝ ΗΝ Ο ΛΟΓΟΣ - Η ΛΟΓΙΚΗ - Ο ΝΟΥΣ
Κι εκεί κατοικεί ο Θεός των πραγματικών ανθρώπων .
ΑΘΗΝΑΠΟΛΙΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου